check
תכנית הלימודים | סטודנטים - לימודים ונהלים

תכנית הלימודים

פרטים בשנתון - רשימות קורסים

בואו להתרגש מעולם מקצועי מבוסס מדע
ולפגוש את האנשים המובילים בתחום התזונה

nutrition

tzuna.huji - Nutrition Science, HUJI

https://www.instagram.com/tzuna.huji/

 

nutrition-facebook.png

findus-fb-rgb-1067.png


בית הספר לתזונה, האוניברסיטה העברית
הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה, רחובות 

 

בית הספר למדעי תזונה

בלימודי התואר הראשון בתזונה נעסוק בלימוד בסיסי של תהליכים ביוכימיים, פיזיולוגיים, תאיים ומולקולאריים בתזונה ובאופן יישומם בבני-אדם ובאוכלוסיות. סגל ההוראה של ביה"ס מורכב ממומחים בתחומי התזונה הבסיסית, הניסויית והקלינית. נושאי הלימוד כוללים: מדעים בסיסיים בתחום הפיזיקה הכימיה והביוכימיה, ביולוגיה של התא וגנטיקה, ובהמשך נושאים תזונתיים כגון: השפעת תזונה על ביטוי גנים, אנדוקרינולוגיה, הערכה תזונתית, אפידמיולוגיה של תזונה, עקרונות התזונה במעגל החיים, ותזונה קלינית, השמנה והפרעות אכילה וכן מנגנון פעולה של מרכיבי מזון שונים. במהלך התואר תעסקו גם בפן הטיפולי של המקצוע בלימודי פסיכולוגיה.

תכנית הלימודים לתואר בוגר במדעי התזונה היא בת 150 נקודות זכות, נמשכת 6 סמסטרים, וכוללת קורסי חובה כללים וחוגיים, וקורסי בחירה חוגיים.

קורסי החובה הכלליים נלמדים בשלושת הסמסטרים הראשונים והם משותפים לכל תלמידי הפקולטה. קורסי החובה החוגיים מתפרשים על פני כל התואר וכוללים קורסים ייחודים למדעי התזונה. יתרת הקורסים נלקחים מסל קורסי בחירה המומלצים על ידי החוג.

תכנית ההכשרה המקצועית בתזונה קלינית היא באחריות משרד הבריאות בלבד. תלמיד שיסיים את כל חובותיו לתואר בוגר במדעי התזונה רשאי להצטרף להכשרה המקצועית בתזונה קלינית בתנאי שבידו אישור מהמזכירות לענייני הוראה ותלמידים של הפקולטה לחקלאות על סיום חובותיו ללימודי הבוגר בממוצע משוקלל של 70 לפחות ועל זכאותו האקדמית להתקבל להכשרה המקצועית בתזונה.

כידוע, עם תום הלימודים לתואר בוגר/ת במדעי התזונה, שנמשכים שלוש שנים והם באחריות האוניברסיטה, מי שמבקש/ת לעסוק במקצוע דיאטן/נית קליני/ת נדרש/ת גם לשנת הכשרה מקצועית בתזונה קלינית. תכנית ההכשרה בתזונה קלינית היא באחריות משרד הבריאות. משרד הבריאות ביקש מאיתנו להודיע לך כי נכון להיום, יש מחסור במקומות להכשרה מעשית. לפי המידע שנמסר, בשנים תשפ"ב-תשפ"ד יוכלו להתקבל להכשרה המקצועית כ- 250 בוגרים בשנה מכל המוסדות המכשירים לתואר בוגר במדעי התזונה. הקבלה להכשרה נעשית בהגרלה, המנוהלת ע"י משרד הבריאות. משמעות הדבר שיש אפשרות שחלק מן הבוגרים/ות יוכלו להתחיל בלימודי ההכשרה המעשית במועד מאוחר יותר מזה של סיום הלימודים לתואר בוגר/ת. משרד הבריאות פועל לפתרון המחסור במקומות הכשרה וגם אנו מנסים כמיטב יכולתנו להתגבר על הבעיה.

כמו כן תלמידי מקצועות הרפואה והבריאות  שעתידים לבצע את ההכשרה המקצועית שלהם בבתי החולים, במרפאות ובקהילה מחויבים להתחסן לפי תכנית הבסיס של משרד הבריאות ולפני ההגרלה.

למתחילים/ות לימודיהם בשנת הלימודים תשפ''ה והלאה- הלימודים לתואר בוגר/ת במדעי התזונה, יארכו ארבע שנים. למי שמבקש/ת לעסוק במקצוע דיאטן/ית קליני/ת נדרשת הכשרה מקצועית בתזונה קלינית שהינה חלק בלתי נפרד מהתואר.

מצ"ב קישור לאתר משרד הבריאות ובו מידע בנושא:    https://www.health.gov.il/Subjects/vaccines/Pages/health_students_vaccines.aspx

לפרטים אודות תנאי הקבלה לחוג למדעי התזונה אנא צרו קשר עם מדור הקבלה בטלפון 02-5882882  או בדקו באתר האוניברסיטה http://info.huji.ac.il

קבלת תלמידים לחוג מבוססת על שכלול של ממוצע ציוני הבגרות וציון המבחן הפסיכומטרי אשר ניתן לבררו באתר האוניברסיטה.

 

פרטים בשנתון - רשימות קורסים

 

instagram-nutrition