נוהלי הוראה ולימודים

נוהלי הוראה ולימודים כלל אוניברסיטאיים

נהלים נוספים מחייבים בפקולטה לחקלאות

1.4 שכר לימוד

1.4.3 בירורים: הסדרת תשלומי שכ"ל ובירורים בעניין שכ"ל נעשים באמצעות גב' אורית יואבי, נציגת מח"ס בפקולטה, בשעות הקבלה במזכירות טל' 08-9489190 דוא"ל ority@savion.huji.ac.il.
עררים: עררים בעניין שכ"ל, יש להפנות לועדה לביטולי הרשמה וחלקיות שכ"ל, דקנט הסטודנטים, הר-הצופים, ירושלים 91905 טל' 02-5882389.
הועדה מורכבת מנציגי מינהל תלמידים ודקנט הסטודנטים. לבקשה יש לצרף חוות דעת של המזכירות.
 

4.2 תכנית הלימודים

4.2.9 שים לב: משנה לשנה עשוי קורס להשתנות, לא להתקיים, להתבטל סופית. לכן, יש לעשות כל שניתן לעמוד בחובות הקורס בשנה בה הוא רשום לראשונה. רשאי תלמיד להבחן בקורס, בשנה מסוימת, לאחר שהחלה שנת הלימודים שלאחריה, רק אם רשם אותו גם בשנה החדשה.


4.2.10 קליטת תוכנית לימודים
רישום לקורסים יעשה באופן עצמאי באמצעות האינטרנט.

  • א. טופס הלימודים (פלט המחשב) משמש אישור לתוכנית לימודיו של התלמיד בשנת הלימוד.
  • ב. כל תלמיד יזין באופן עצמאי במערכת הממוחשבת את כל הקורסים אותם הוא מתעתד ללמוד בשני הסמסטרים של אותה השנה.
  • ג. אם קורס, שאמור היה להיות מופעל בשנה מסוימת או בסמסטר מסוים, לא מופעל, הוא יימחק אוטומטית ע"י המזכירות מתוכנית הלימודים האישית של כל מי שרשום בו.
  • ד. כל תלמיד ירכיב את תכנית לימודיו בהתאם להישגיו עד כה, ולדרישות החוג כפי שרשומות בשנתון. התלמיד אחראי על תכנית לימודיו השנתית.
  • ה. רישום קורסים מותנה בעמידה בדרישות המקדימות (ד"מ) ו/או ברישום הדרישות הבו-זמניות (דב"ז) כקבוע בתיאור כל קורס.

עמידה בד"מ פירושה השגת ציון מעבר בקורס המהווה ד"מ.
במיקרים מסוימים תלמיד יוכל להשתחרר מדרישות כאלו:
כאשר הקורס שייך לחוג אחר מזה שאליו התלמיד משתייך, רשאי המורה לשחרר אותו מן הדרישה הצמודה אליו. אם הוא מורה מן החוץ, טעון השיחרור גם אישור ראש החוג לו שייך הקורס.
כאשר הקורס שייך לחוג אליו התלמיד משתייך, רשאי ראש החוג לשחרר אותו מן הדרישה הצמודה אליו, בתנאי שמורה הקורס הסכים לכך.

 

4.7 שיוך פקולטאי ומעבר מפקולטה לפקולטה

4.7.1 הפקולטה היא המסגרת הארגונית שבה פועלים חוגים מדיסציפלינות קרובות. הפקולטה אחראית על הנושאים האקדמיים והמנהליים המשותפים לחוגיה. הפקולטה קובעת כללי לימודים, שהם נוספים על הכללים האוניברסיטאיים. הפקולטה מטפלת בעניינים אקדמיים-אדמיניסטרטיביים בנוגע לתלמיד במהלך לימודיו, כגון חריגים במבנה הלימודים, מועדים מיוחדים לבחינות, הצטיינות בלימודים, והיא המעניקה לתלמיד את תעודת התואר עם סיום הלימודים.

4.7.2 ככלל, תלמיד "שייך" לפקולטה האחראית על חוג לימודיו.

4.7.3 תלמיד הלומד לקראת תואר אחד בשני חוגים, שכל אחד מהם מפקולטה אחרת, ייבחר את שיוכו לאחת משתי הפקולטות. תלמיד רשאי לשנות שיוך זה פעם אחת במהלך לימודיו, ועד לא יאוחר מתקופת הרישום לקורסים לשנת הלימודים השלישית לתואר.

4.7.3.1 לימודים בחוגים מסוימים (משפטים; רפואה; רפואת שיניים; עבודה סוציאלית) מחייבים השתייכות לפקולטות שלהם, גם אם התלמיד לומד בחוג נוסף מפקולטה אחרת.

 

5.2 לימודי אנגלית

פירוט הקורסים:
71051 הבנת טקסטים באנגלית מתקדמים ב' - סמסטר א'/סמסטר ב' 4ה'
71052 הבנת טקסטים באנגלית מתקדמים א' - סמסטר א' 4ה'
רכזת לימודי "אנגלית" ברחובות -ד"ר אביטל וקנין - 08-9489834

 

5.3 ספרייה

5.3.1 התוכנית לתואר "בוגר" מחייבת את הסטודנט להשתתף בקורס "הכרת משאבי הספריה" בשנה א'. הקורס כולל את הנושאים הבאים: הדרכה בשימוש בקטלוג, התמצאות בספריה, סדרי השאלה ומידע על שירותי הספריה השונים. הקורס מורכב מהרצאה חד פעמית והגשת תרגיל בית. השתתפות בקורס והגשת התרגיל הם תנאי לקבלת אישור זכאות לתואר. ההרצאה מתקיימת החל מהשבוע השני ללימודים, לפי חוגים, בתאריכים קבועים מראש. דף השיבוץ להדרכות מחולק בכנס תלמידי שנה א'.

5.3.2 בשנה ב' או ג', במסגרת קורס פרוסמינר של כל חוג, ישתתפו הסטודנטים בקורס מקוון: "הכרת משאבי הספריה" (בחוגים בהם לא קיים פרוסמינר- כלכלה ומלונאות – הסטודנטים ישתתפו גם הם בקורס המקוון, שלא בצמוד לפרוסמינר). הקורס בנוי מ- 9-10 יחידות לימוד. כל יחידה בנויה ממדריך קצר ושאלה. מטרת המדריכים והשאלות: לחשוף את הסטודנטים לאפשרויות השונות לאחזור מידע מתוך הקטלוגים והמאגרים העומדים לרשותם, בהתאמה עם הדרישות האקדמיות. בין הנושאים הנלמדים: חיפוש בקטלוגים ובמאגרי מידע, מעקב אחרי ציטוטי מאמרים, הערכה אקדמית של מאמרים, מקורות מידע חופשיים באינטרנט, מקורות מידע מקצועיים ודרכי גישה לטקסט מלא של מאמר. מענה מקוון לכל השאלות בקורס וקבלת ציון "עובר" מהווים תנאי לקבלת אישור זכאות לתואר. תלמידים שמגיעים בשנה ב' ממוסדות אקדמיים אחרים (מחוץ לאוניברסיטה העברית) חייבים בהגשת תרגיל הבית של הקורס "הכרת משאבי הספריה לשנה א'", אך אינם מחויבים להשתתף בקורס.

 

5.4 קורסים על-חוגיים

5.4.1 קורסי אבני פינה

תוכנית אבני פינה הינה תוכנית לימודים אוניברסיטאית חדשה המציעה קורסים להרחבת דעת לקהל הסטודנטים של האוניברסיטה העברית. תלמיד האוניברסיטה לתואר בוגר חייב למלא חובותיו במסגרת תכנית "אני פינה".

בפקולטה לחקלאות התוכנית מציעה קורסים בתחומים מדעי הרוח והחברה. רבים מקורסי התוכנית הם ייעודיים ונבנו במיוחד כקורסי אבני פינה לתוכנית. חלק מהקורסים הם קורסים ותיקים, שנועדו מלכתחילה לתלמידי פקולטה או חוג מסוימים, נמצאו מתאימים גם לתוכנית החדשה וייפתחו לתלמידים מפקולטות אחרות.

התוכנית מבוססת על חלוקת תחומי הדעת באוניברסיטה לשלושה: תחום המדעים הניסויים; תחום הרוח; תחום החברה. תלמיד לתואר בוגר הלומד בחוג/ חוגים מתחום דעת אחד מהשלושה ילמד קורסים מתוכנית אבני פינה משני התחומים האחרים. תלמיד לתואר בוגר הלומד בחוגים משני תחומי דעת ילמד קורסים מתוכנית אבני פינה מתחום הדעת השלישי.

 5.4.2 היקף הלימודים בתכנית זו יהיה 4 נ"ז בכל תחום ידע שהתלמיד לא לומד בו, אלא אם הוחלט על ידי רקטור האוניברסיטה לתת פטור (חלקי או מלא, זמני או קבוע) למסלולי לימודים מסוימים. על כל תלמיד לבדוק חובותיו האקדמיים בלימודי אבני פינה באתר התכנית http://ap.huji.ac.il

5.4.3 הציון בקורסי אבני פינה ייחשב בממוצע הסופי הכללי של התואר, אך לא בממוצע החוגי. החל משנת הלימודים תשע"ה, ציון "עובר" בקורסי אבני פינה הינו 60 (בקורסים שהתקיימו לפני שנת תשע"ה, ציון עובר נקבע על פי הנהוג בפקולטה הנותנת את הקורס).

30112 מבאך עד הביטלס: מוסיקה בתרבות המערבית המערבית – ד"ר נעמה רמות
סמסטר ב':2ה'
דיון במוסיקה קלאסית מהמאה ה 18 ועד למאה ה 20, מבאך ועד לביטלס. התבוננות במוסיקה כחלק מתרבות המערב מתוך הקשרים אמנותיים, מדעיים ופוליטיים, בנושאים הבאים: מאפייני סגנונות מוסיקליים; מוסיקה - גוף ונפש; היוצר כפרט ומייצג תקופה; מוסיקה ואמנות; מזרח ומערב במוסיקה; תיאטרון מוסיקלי; הביטלס והשפעת המוסיקה הקלאסית. גישה רב תחומית על בסיס האזנה ליצירות מופת ומושגי יסוד בחשיבה המוסיקלית.

15177 סוגיות פילוסופיות על החיים ומה שבתוכם: משמעות, אושר וערך- ד"ר שמעון אזולאי
סמסטר א': 2ה'
שאלת בחינת החיים ובחירת הנתיב לחיים הראויים מלווה את הפילוסופיה והתרבות מראשיתם. סביב שאלה זו מתרכזים מושגים שונים ושאלות שונות אשר לכולם מטען פילוסופי עשיר: שאלת האושר ומובנו, שאלת האפשרות לקיומם של חיים בעלי משמעות, מעמד המוות והיחס לסופיות האנושית, שאלת ערך החיים ועוד. פעמים רבות שאלות ומושגים אלו עטופים בבלבול אינטלקטואלי ואף מוסרי. מטרת הקורס היא להציב מושגים אלו במרכז הדיון, להבהיר את מהותם ואת משמעותם בשדה הרחב יותר של החברה, התרבות וההיסטוריה. שאלות אלו זכו וזוכות להתייחסות ומענה ממגוון נקודות מבט: דתית, מדעית, אומנותית. הקורס מבקש להציע את נקודת המבט הפילוסופית לשאלות אלו, ואת גלגוליהן לאור ההיסטוריה של הפילוסופיה. לפיכך, הוא מזמן מפגש עם הוגים מתקופות שונות – החל מסוקרטס, אפלטון ואריסטו וכלה בהוגים בני זמננו. במקביל, הוא מזמן מפגש עם ההקשר התרבותי-היסטורי-חברתי בו הם נטועים. אולם, מעבר לניתוח הפילוסופי על שלל מרכיביו, הנחת היסוד של הקורס היא שהשאלות הגדולות של הפילוסופיה והתשובות המרכזיות של ההוגים לשאלות אלו ממשיכות להדהד גם היום בתרבות ובתודעת היומיום. חלק מרכזי מן הקורס הינו לחשוף הדהוד זה ולהעמיד אותו לבחינה ודיון.

17172 השירה העברית החדשה: הסטוריה, פואטיקה ותרבות - פרופ' אריאל הירשפלד
סמסטר ב':2ה'
הקורס יעסוק בפואטיקה של השירה העברית החדשה, למן 1888 ועד ימינו, תוך התייחסות לתהפוכות ההיסטוריות, ולשינויים הפואטיים וההיסטוריים בשירה העברית לדורותיה.

71251 מבוא להיסטוריה ולפילוסופיה של המדע - מר נתי קופפר
סמסטר א'/סמסטר ב':2ה'
בקורס זה נבקש להתבונן על העשייה המדעית "מבחוץ" באמצעות שילוב של סקירה היסטורית של תולדות המדע בעיון הפילוסופי אודות טיבו ומהותו של מבנה וצורת התפתחותו של המחקר המדעי. הווה אומר, שדיוננו האנליטי במטא-מדע (הפילוסופיה של המדע) יהיה שזור בדוגמאות היסטוריות.
מטרת קורס זה להקנות לעוסקים במחקר המדעי פרספקטיבה היסטורית הכוללת מבט מכליל ומקיף יותר אודות האופנים בו בני-אדם הבינו מהו מדע ומהו מטרותיו במהלך הדורות, כמו גם כלים אנליטיים ומושגי-יסוד פילוסופיים בחקר טיבו ומהותו של סוג זה של חקירה, על יתרונותיו ומגבלותיו.

71264 פרקים נבחרים במדעי התזונה – ד"ר לימור בן יעקב
סמסטר ב':2ה'
הקורס נועד להקנות נקודת מבט מקיפה על תחומים מרכזיים בנושאי מ טבטליזם ותזונת האדם. במהלך הקורס הסטודנטים ילמדו תהליכים בסיסיים במטבוליזם ובפסיולוגיה של השמנה ויסודות מדעי התזונה, תוך הבנת העקרונות הבסיסיים החשובים במצבי בריאות וחולי. לצורך כך, הקרוס יכלול הרצאות במגוון נושאים רלוונטיים, כגון: הצרכים התזונתיים של האדם הבריא בתקופות נבחרות לאורך מעגל החיים, הרכב המזונות, הקשר שבין תזונה ומחלות הקשורות לעודף או למחסור תזונתי (כגון השמנה, סוכרת, אנורקסיה, סרטן). הקורס יעסוק במאזן האנרגיה בגוף, אשר נמצא בבסיס הטיפול הרפואי בהשמנה וכן גם בחשיבות הפעילות הגופנית. הקורס יחשוף את הסטודנטים למושגי יסוד ולמחקרים בינלאומיים בתזונה.

71273 מחברה מתועשת לחברה דיגיטלית – ד"ר ע' היילברונר
סמסטר ב':2ה'
בכוונת הקורס לתת בידי התלמיד כלים ראשוניים להבנת המושגים "ציביליזצייה", "תרבות" וחברה מערבית" מן הפריזמה ההיסטורית . במרכז הקורס ידונו אירועים, תהליכים ומושגים מרכזיים שליוו את התרבויות המערביות למן הולדת ישו ועד המאה ה- 20 . הדבר יעשה על ידי דיון בתופעות תרבותיות וחברתיות שעצבו את העולם בו אנו חיים כעת

 

6.2 חובת השתתפות בקורסים

6.2.7 בקורסים מסוימים - בעיקר באלה השייכים לתחומים של מדעי בעלי-חיים, מדעי המזון, ותזונה קלינית - תידרש השתתפות בניסויים בבעלי-חיים כחלק בלתי-נפרד של הלימודים.

 

6.5 קורסים מאוחסנים

6.5.4 הקורסים המיועדים לאחסון יירשמו במקום מיוחד במערכת הממוחשבת.

6.5.5 בתכנית לימודי ה"מוסמך" תלמיד רשאי לכלול עד 10 נ"ז (אך לא יותר מ-3 קורסים) מתוך רשימת הקורסים המאוחסנים שבחובותיהם עמד. (תלמיד אשר ממוצע ציוניו בסוף שנה ב' ללימודי הבוגר שלו 85 לפחות,רשאי לאחסן קורסים בהיקף של עד 50% מהנדרש ללימודי ה"מוסמך"). וזאת בתנאים הבאים:
א. הקורסים ברמת "מוסמך"
ב. הקורסים הוגדרו "מאוחסנים" לפני שקיבל זכאות לתואר "בוגר".

6.5.6 תלמיד רשאי לבטל את האחסון ולצרף את הקורסים למסגרת לימודיו הקודמים, רק כל עוד הוא תלמיד באותה המסגרת. ביטול האחסון ימנע סופית את הכללתם של קורסים אלה במסגרת המוסמך.

6.5.7 הפשרת קורסים מאוחסנים: כשהתלמיד מתקבל למוסמך עליו לבקש להפשיר את הקורסים המאוחסנים בשנה א' שלו, וזאת בתנאי שו' הלימודים של החוג אישרה את הכללתם בתוכנית הלימודים. ההפשרה כרוכה בחיוב נוסף של שכ"ל.

 

6.12 קורסים מפקולטאות אחרות

תלמיד רשאי לכלול בתוכנית לימודיו עד 3 "קורסים חיצוניים" (קורסים של פקולטה אחרת שאינם מתקיימים בפקולטה לחקלאות) בהיקף שלא יעלה על 10 נ"ז., בתנאי שקבל על-כך אישור בכתב מראש החוג שלו, ומסר אותו למזכירות, לפני שהתחיל השתתפותו בהם. קורסים אלה יהיו אז חלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים שלו, וציוניהם ייכללו בממוצע.

 

6.13 מחנות וסיורים לימודיים

תכנית הלימודים של חוגים מסויימים כוללת מחנות וסיורים לימודיים. התלמידים יחוייבו בתשלום עבור השתתפותם במחנות ובסיורים הלימודיים עפ"י הנחיות ועדת מלץ והמתחייב מהן. התלמיד חייב למלא אחר הוראות הבטיחות ולסייע במידת יכולתו במילוי הדרישות השונות הקשורות בקבלת אישור יציאה לשדה, כגון נשיאת נשק ושמירה.

 

9.1 ציונים הנכללים בממוצע

9.1.4 הרכב הציון בקורס עקרונית, תלמיד חייב לעמוד בדרישות כל קורס שרשם בשנה בה רשם אותו. המורה יודיע בכתב לתלמידים, בתחילת הקורס, מה הם חובותיהם בקורס ומהו משקלם היחסי של חובות אלה בקביעת הציון הסופי. כמו כן יודיע המורה בהקדם האפשרי מה תהיה מתכונת הבחינה. משקלו היחסי של כל פרק בבחינה יופיע בטופס הבחינה. אם לא נקבע המשקל, יהיה משקלן של כל השאלות שווה. לכל קורס ניתן בסיומו ציון המבוטא באחוזים ממאה. ציון סופי של קורס יכול להינתן ע"י שקלול ציון הבחינה עם התרגיל. על כך יודיע המורה בתחילת הקורס. בקורס המוגדר כשעור ומעבדה, ישוקלל כציון הסופי ציון הבחינה וציון המבוסס על העבודה במעבדה. חובה על התלמיד לקבל ציון עובר בכל אחד ממרכיבי הקורס; ציון נכשל בבחינה ו/או במעבדה דינו כציון נכשל בקורס כולו. בשקלול זה ערכה של המעבדה לא יעלה על 40% מהציון הכללי. על המורה להודיע בתחילת הקורס על ההרכב הסופי של הציון.

 

12.5 חידוש לימודים - מעבר לחוג אחר בפקולטה

  • אחרי תקופת הפסקת לימודים שאיננה עולה על שנתיים ובתנאי שעמד בתנאי המעבר ירשם במזכירות הפקולטה.
  • תלמיד המבקש לחדש את לימודיו אחרי תקופת הפסקת לימודים העולה על שנתיים רשאי להגיש לועדת הוראה בקשה לחדש את לימודיו באחד מהחוגים:
    710, 715, 716, 717, 726, 729
    אם יקבל אישור חידוש לימודים, ירשם במזכירות הפקולטה.
  • תלמיד המבקש לחדש לימודים או להחליף חוג לאחד מהחוגים הבאים:
    712, 718, 722, 791, 792, 793, 794, 795
    ירשם במדור רישום וקבלה
  • במקרה שמשך הפסקת הלימודים אינו עולה על שנתיים, הקורסים שלמד יזקפו לזכותו.
  • במקרה שמשך הפסקת הלימודים עולה על שנתיים לימודיו הקודמים לא יזקפו לזכותו ללא אישור ועדת הוראה.
  • תלמיד שהפסיק את לימודיו לתקופה העולה על 5 שנים ומבקש לחדש לימודיו ירשם במדור רישום וקבלה ויצטרך לעמוד בתנאי הקבלה כתלמיד חדש.
  • אם יתקבל ללימודים יהיה חייב בהשלמות 1/3 ממכסת הלימודים לתואר לפחות.
  • פרטים על תחשיב שכר לימוד לתלמידים שהפסיקו את לימודיהם ולתלמידים המחדשים לימודיהם לאחר הפסקה - ראה בחוברת "שער לסטודנט באוניברסיטה" הנשלחת לתלמידים ע"י המדור לחשבונות סטודנטים.

 

חידוש לימודים לאחר הפסקת לימודים בגין ועדת משמעת: תלמיד מורחק, המבקש לחזור ללימודים בתום תקופת ההרחקה, יפנה בכתב למזכירות הפקולטה ויודיע על כוונתו לחזור ללימודים.

13.4 זיכויים אקדמיים לתואר "בוגר"

הערה: זיכויים עבור קורסים לתלמידי חוג 712 עלולים להיות כרוכים בדחיה של ההתמחות המעשית (סטאז') בשנה.

 

13.6 תנאים לקבלת זיכויים אקדמיים

13.6.1 הבקשה נמסרה למזכירות על-גבי הטופס המתאים עד תום השבוע השני מאז החל התלמיד את לימודיו בפקולטה לחקלאות

13.6.2 הקורסים נלמדו במוסד אקדמי מוכר ע"י האוניברסיטה העברית במהלך 6 השנים האחרונות.

13.6.3 ציון המעבר בכל קורס, שלגביו אתה מבקש זיכוי, הוא 70 לפחות. בקורסים, שבהם ציון המעבר הנדרש ע"י הפקולטה לחקלאות מזון וסביבה גבוה יותר, יקבע ציון זה.

13.6.4 יוכל לבקש זיכוי גם: מי שלמד כימיה/מתמטיקה/פיזיקה במסגרת המכינה לתלמידי חו"ל של האוניברסיטה העברית, והשיג ציון 75 לפחות. הזיכוי יהיה ללא ציון, ובמיכסה שלא תעלה על זו של הקורס המקביל בפקולטה לחקלאות.

 

 

 

14.1 תנאי זכאות

תלמיד זכאי לתואר, בתנאי שקיים את כל התחייבויותיו האקדמיות והכספיות כמפורט להלן:
א. השלים את לימודיו על פי דרישות הפקולטה והחוגים, הן מבחינת היקף הקורסים ודרישות הקורסים והן מבחינת ציון המעבר בקורס, כפי שקבעה הפקולטה.
ב . קיבל ציון מעבר כפי שקבעה הפקולטה (ולא פחות מ-60), בכל אחד מהקורסים הנכללים בממוצע ציוניו.
ג. השיג לפחות ממוצע ציונים סופי כפי שנקבע בפקולטה ולא פחות מ- 65.

 

14.2 חישוב ציון הגמר

לתואר – תלמיד הסבור שהוא זכאי לתואר יגיש למזכירות (החוג/הפקולטה/ביה"ס) בקשה לסגור את תוארו. בבקשה זו יציין את מסלול הלימודים שבו הוא מבקש לקבל תואר, יזהה את הלימודים העודפים שלו (ראו סעיף 6.3), ויאשר את הדרך אשר בה יירשם שמו באישור. לבקשה יצרף צילום תעודת זהות ואישור מהספריה שאינו חייב ספרים. הבקשה תוגש תוך 5 שנים מהשנה בה התחיל את לימודיו לבוגר (תוך 4 שנים מהשנה בה התחיל את לימודיו למוסמך). המזכירות תבדוק את הדברים, תחשב את ציון הגמר, ותמסור לתלמיד אישור זכאות לתואר המציין את שם התואר, את ציון הגמר לתואר, את ציון הגמר החוגי, ואת מועד הזכאות.

 

14.7 טקס חלוקת תעודות

 

תעודת הגמר תוענק לתלמיד הזכאי לתואר בטקס המתקיים פעם בשנה.

על מנת להיכלל ברשימת מקבלי תעודות גמר יש להגיש בקשה לבדיקת זכאות לתואר בדיקת זכאות לתואר

מועד אחרון להגשת בקשה לבדיקת זכאות לתואר יפורסם כל שנה בהתאם לתאריך הטקס.

לבירורים: 08-9489507

על מועד הטקס תישלח הודעה לתלמידים הזכאים לתואר לכתובת הדוא"ל האוניברסיטאית ותפורסם באתר הפקולטה. באחריות התלמיד לעקוב אחר הודעות אלו

התעודה מוענקת לתלמיד הזכאי בטקס של השנה שלאחר שנת סיום לימודיו. בטקס יקבל התלמיד תעודת גמר עם העתק ו"אישור לימודים וציונים" בעברית.

 

20.3 סיוע לתלמידים המשרתים במילואים

20.3.1 מודם סלולרי לתלמידים המשרתים במילואים
סטודנט בפקולטה הנקרא לשרות מילואים רשאי לשאול מודם סלולרי למשך כל תקופת המילואים. המודמים ניתנים להשאלה בספריה.